Παιδιά
Ποια παιδιά συνήθως χρειάζονται λογοθεραπευτική παρέμβαση-θεραπεία;
- Παιδιά που καθυστερούν ως προς τη γλωσσική τους εξέλιξη χωρίς προφανή αιτία. Οι δυσκολίες τους παρατηρούνται σε εκφραστικό ή/και αντιληπτικό επίπεδο.
- Παιδιά που καθυστερούν ως προς τη γλωσσική τους εξέλιξη ως αποτέλεσμα άλλων πρωτογενών διαταραχών (πχ. Αυτισμός, Εγκεφαλική Παράλυση, Σύνδρομα (πχ. Down), Νοητική υστέρηση, Βαρηκοΐα).
- Παιδιά που δεν αρθρώνουν σωστά κάποιο φώνημα-φθόγγο (πχ. /ρ/, /σ/, /θ/, /δ/ κτλ.).
- Παιδιά που πραγματοποιούν λάθη φωνολογικής φύσεως (μαμαζόλο -μαρκαδόρος, τουτί-κουτί, σελώνα-χελώνα κτλ.).
- Παιδιά που τραυλίζουν (πχ. παρουσιάζουν επαναλήψεις σε συλλαβές ή/και επιμηκύνσεις σε φωνήματα των λέξεων κατά τη διάρκεια της ομιλίας πχ. « Θε θε θέλω πα πα παγωτό, Φφφφάγαμε σοκολάτα»,).
- Παιδιά που έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση πχ. τροχαίο, τραυματίζοντας κέντρα του εγκεφάλου που αφορούν το λόγο και την ομιλία.
- Παιδιά που σταματούν να μιλούν λόγω κάποιου ψυχολογικού τραυματισμού (πχ. απώλεια γονέα, κακοποίηση).
- Παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες μάσησης/κατάποσης (πχ. παιδιά με εγκεφαλική παράλυση).
- Παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη φωνή τους (πχ. φωνάζουν υπερβολικά και βραχνιάζουν ή παρουσιάζουν αλλαγές στη φωνή λόγω εφηβείας κτλ.).
- Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες – δυσκολίες στην κατάκτηση των ακαδημαϊκών /σχολικών ικανοτήτων (ανάγνωση – γραφή – μαθηματικά) και γίνονται αντιληπτές στο σχολείο.
- Παιδιά με σχιστίες (γεννιούνται με δυσπλασίες στα χείλη ή στην υπερώα).
- Παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες.
Η παραπάνω λίστα δεν περιλαμβάνει με λεπτομέρεια όλες τις περιπτώσεις λογοθεραπευτικής παρέμβασης/θεραπείας σε παιδιά, ενώ παράλληλα λείπουν οι επιστημονικές ονομασίες των διαταραχών.
Για τις επιστημονικές ονομασίες των διαταραχών ρωτήστε το λογοθεραπευτή σας.